Header Ads

Nasterea prin cezariana



Majoritatea viitoarelor mamici se intraba ce modalitate de nastere sa aleaga, ce presupune fiecare metoda.
Eu mi-am dorit sa nasc natural, dar datorita unor complicatii aparute, am apelat la operatia de cezariana, la recomandarea medicilor. Va voi povesti cum a decurs aceasta.

O data ajunsa in sala de operatie mi s-au montat tot felul de instrumente de monitorizare si o branula. Inainte de anestezia epidurala mi s-a facut o injectie cu un ac foarte fin (abia am simtit o piscatura), apoi nu am mai simtit nimic. Asistentele m-au ajutat sa ma intind pe masa de operatie. A urmat o perioada confuza. Stiam ce se intampla, dar nu imi pasa, ca si cum doar as fi asistat la operatie.


Dupa o perioada scurta de timp, o asistenta m-a anuntat ca va impinge putin de burta pentru a ajuta la scoaterea bebelusului. Am auzit glasul copilului si imediat mi l-au aratat peste paravan. A fost un moment unic, dar pastram, in continuare, o usoara indiferenta fata de ce se intampla, datorita substantelor din anestezie. Inainte sa duca copilul la neonatologie mi l-au adus langa mine pentru cateva minute sa il privesc si sa il pot saruta. Urmatoarea etapa a operatiei a trecut greu pentru ca eram nerabdatoare sa imi vad, din nou, bebelusul.

La terminarea operatiei am fost dusa in salonul de recuperare. In aproximativ doua ore mi-au adus bebelusul sa il alaptez. Nu aveam inca lapte dar a fost placut sa il simt langa mine. Operatia a avut loc dupa - amiaza, astfel am ramas toata noaptea le recuperare. Cat timp am stat intinsa pe pat, fara sa ma misc, nu am simtit nicio durere.

A doua zi, de dimineata, m-au mutat in salon. Prima ridicare din pat a fost foarte dureroasa. Chiar daca durerile erau mari am continuat sa ma plimb prin salon, pentru ca stiam ca asa ma voi recupera mai repede. La 1:00 noaptea m-am trezit sa merg la toaleta si am constatat ca durerile mari disparusera. Acum aveam dureri cand ma miscam, dar unele suportabile. Tin sa precizez ca nu am luat calmante. Am solicitat sa mi se scoata furtunasul ce ramasesse in coloana de la anestezie, inca de dimineata. Scoaterea firelor nu a durut absolut deloc.

Durerile usoare au durat fix 7 zile, doar atunci cand ma miscam. Apoi eram ca noua. Putem deja sa fac orice doream fara sa simt pic de durere; evitam, desigur, sa ridic obiecte grele. Am uns zilnic operatia cu Contractubex, astfel s-a vindecat foarte frumos; aproape ca nu se mai vede.

Citeste si:


Un comentariu:

Astept cu interes comentariile voastre